nedelja, 11. marec 2018

The Killing of a Sacred Deer (2017)

Moja ocena: 3.5/5

Yorgos Lanthimos, grški režiser, ki nam je pred tremi leti postregel s pregrešno dobrim Jastogom, je sicer stari znanec festivala Liffe, saj je leta 2010 njegov Podočnik (Kynodontas, 2009) postal prejemnik nagrade vodomec. Lani se je vrnil s težko pričakovanim Ubijanjem svetega jelena, svojim drugim angleško govorečim filmom, tokrat postavljenim v Združene države Amerike, poleg Colina Farrella pa v njem igra še ena, sicer nekoliko zbledela, zvezdnica svetovnega formata, Nicole Kidman. Pričakovanja so bila velika ...
Uvod sam je za režiserja precej značilen. Po sternotomiji razkrito srce, na zunajtelesni krvni obtok nepriključeno poetično utripa skupaj z glasbo v ozadju. Razmišljajoč gledalec se je verjetno vprašal, na kakšen način je bil prizor posnet oz. kdo se je "žrtvoval" kameri na ljubo. Ampak to je že druga zgodba. Steven Murphy je vendar kardiotorakalni kirurg, pripadnik (zelo)visokega/najvišjega srednjega razreda, kar pa je, tokrat na ljubo resnici, že prvi kliše. Poleg tega režiser ne ve ravno dobro, kakšna je razlika med kardiokirurgom in kardiologom. Sledi "random" pogovor o specifikacijah prestižnih zapestnih ur, ki je uvertura v brezizrazno govorjenje o naključnih in nenavadnih temah, ki se kot asociacije rojevajo iz predhodnih. Pogovori skratka, ki izgledajo, kot bi se vršili na družabnih omrežjih, samo brez uporabe emojijev, in ob katerih dialogi iz Jastoga delujejo kakor iz živahne zabave. Prav takšen je tudi recital pesmi "Burn" Ellie Goulding, iz ust Murphyjeve hčerke Kim. Kmalu spoznamo Martina, na moč nenavadnega najstnika, s katerim se sestaja dr. Murphy. Na tej točki pričnemo razmišljati, v kakšnem, gotovo nenavadnem, odnosu sploh sta. Je mar fant kirurgov sin, morda prostitut? Ko po (pre)dolgem času izvemo za naravo njunega odnosa, se šele lahko izpostavi osrednji zaplet; temačna skrivnost na videz popolne družine, ki pripelje do tragedije. Obenem se sproti razkrivajo še druga sprevržena dejanja in anomalije. 
Farrell, Lanthimosov znanec, čeravno ne stari, svojo vlogo odigra zadovoljivo, a kar ne more in ne more skriti svojega irskega naglasa, kar pa mu tudi ne treba, saj je priimek njegovega lika irski. Ob bok mu je postavljena Nicole Kidman, s svojim "popravljenim" obrazom idealna za karakterno vlogo ženske iz visokih krogov. Čeprav ni ravno Olivia Colman, svojo vlogo opravi dovolj dobro. Enako lahko trdimo za vse ostale udeležene pri igri, posebej pa izpostavljam Barryja Keoghana, ki je tako dober, da je že slab, spomnite pa se ga nemara iz letošnjega Dunkirika. 
Kar se tiče dramaturgije, napetosti praktično ni zaznati. Edina scena, ki požene kri po žilah, je tista, kjer Murphy situacijo rešuje z neke vrste "rusko ruleto". Vendar početje ni ravno smiselno, mar bi prej raje žrebal, koga bo ubil, in ostalim prihranil stisko? Poleg tega se postavlja vprašanje, zakaj doktor ni ubil kar žene, saj je najstarejša, pa še sama bi se verjetno strinjala, da raje umre sama, kot kateri izmed otrok, tako pa se zdi dramaturški vrh sam sebi namen. Gledalec se vendarle sprašuje, če žrtev morda sploh ni bila izbrana povsem naključno, saj, če je imel Martin sposobnost vplivati na zdravje otrok, potem je morda izbral tudi to, kdo izmed njiju bo žrtev. To se zdi še toliko bolj verjetno, ker je fant sam brez očeta. Vseeno končni prizor, ko ga družina Murphy v kavarni ignorira, to nekoliko izpodbija.   
Film, sicer zelo dobro zrežiran in avdiovizualno osupljiv, je za režiserja kljub temu korak nazaj. Predhodnik Jastog je bil veliko bolj zabaven, vsebinski in humoren, predvsem pa je imel manj pretenciozen naslov. Lahko bi ga poimenovali kar "Nabijanje svetega jelena", kjer je "jelen" pravzaprav gledalec ...  

                                                                            Foto: IMDb

Ni komentarjev:

Objavite komentar