Ocena: 4/5
Napovedniki, morda zdaj bolj kot kadarkoli prej, uničujejo izkušnjo ob ogledu filma. Morda pa so krivi filmi sami. “Trailer”-ji namreč prikažejo glavni zaplet zgodbe, ki pa se lahko v poteku igralnega časa izpostavi dokaj pozno. In ravno to je glavni problem Zaveznikov. Skratka, če si filma še niste ogledali in ga želite doživeti v vsem sijaju, te recenzije ne berite.
Napovedniki, morda zdaj bolj kot kadarkoli prej, uničujejo izkušnjo ob ogledu filma. Morda pa so krivi filmi sami. “Trailer”-ji namreč prikažejo glavni zaplet zgodbe, ki pa se lahko v poteku igralnega časa izpostavi dokaj pozno. In ravno to je glavni problem Zaveznikov. Skratka, če si filma še niste ogledali in ga želite doživeti v vsem sijaju, te recenzije ne berite.
Začetek zgodbe nas popelje v romantično Casablanco, ki ima v filmski
zgodovini že zagotovljen poseben kult. Tam se spoznata dva vizualno osupljiva
vohuna: Max Vatan, ki pospremljen z dokaj očitnim CGI-jem pristane kar v
puščavi, in Marianne Beauséjour, ki ga obkrožena z lokalno smetano pričaka
v središču mesta. Že sama glavna igralca sta prva puhlica, izpostavljena že za
rane dobe Hollywooda, kateri si ne sme dopustiti (oz. mu ne dopusti publika?),
da bi ne-karakterne vloge zaupal igralcem povprečnega izgleda. Kakorkoli,
medtem ko se dvojec pripravlja na skrivno misijo – ubiti tamkajšnjega
veleposlanika Tretjega rajha – si ustvarjalci vzamejo čas za razvoj ljubezenske
zgodbe, zapeljevanje, dialoge in prizor hladnokrvnega umora v telefonski
govorilnici, dogajanje pa vrhunec, vsaj za zaprisežene filmofile, doseže s
pojavom nemškega igralca Augusta Diehla, ki je močna, dobra in morda nenamerna
referenca na Neslavne barabe.
Diehl ponovno igra SS-ovskega veljaka, ki pa tokrat kljub vljudnem provociranju
in sumničavosti ne uspe razkriti vsiljivcev. Nasprotno, v dokaj napeti in dobro
posneti akcijski sekvenci nato, kot še nekaj drugih, konča osvinčen. Sedaj pa
se začne zares …
saj preidemo v čas izpostavitve glavnega zapleta, ki je bil
prikazan že v napovedniku. Ob vsej idili, ki je nastala po dogodkih v
Casablanci (poroka, otrok, izjemno romantični London sredi vojne vihre … ) je
sicer tudi najbolj naivnemu gledalcu jasno, da se bo nekje zapletlo, vendar za
napovednik amnestičnega razvoj dogodkov vseeno nekoliko preseneti. Kdor je
zaplet vnaprej poznal, je namreč prikrajšan ne samo za presenečenje ob
razkritju le-tega, temveč je mimo njega odletela vsa dotedanja predzgodba, v
kateri je, kot zgoraj omenjeno, moč najti nekaj solidnosti. Morda velja na tem
mestu omeniti še eno izmed puhlic, in sicer v obliki poroda pod od sovražnih
letal zakritim nočnim nebom. Ko Marianne Maxu pred še zadnjo izpostavitvijo
povišanega znotrajtrebušnega tlaka, ki bo na plano povil njuno takoj po rojstvu
jokajočo hčerko, veli, da je tukaj in zdaj in pred Bogom in pred njim takšna,
kakršna je v resnici, gledalec sicer dobi nenadno potrebo po izpraznitvi
vsebine svojega želodca, vendar retrogradno zadeva deluje, saj potrjuje
pristnost Mariannine ljubezni, poleg tega pa predstavlja kontrast nadaljnjemu
razvoju zgodbe.
Zdaj že lahko povemo, da je Marianne pravzaprav (zelo verjetno) nemška
vohunka. Drobec za drobcem nato odkrivamo ozadje zgodbe in Maxu sledimo na
njegovem spretnem pohajkovanju do resnice. V tem delu filma ponovno odkrijemo
nekaj suspenza, dobre akcije in Pittove možatosti. Pozoren gledalec v glavi že
premleva možne zaključke zgodbe (ona je vohunka – umreta oba; ona ni vohunka,
on ji ne verjame – umre ona; itd.), ta pa se konča morda najbolj predvidljivo,
a vseeno, zahvaljujoč Pittovi obrazni mimiki, čustveno. Prizor, ko se oče in
hči leta kasneje sprehajata po obljubljeni destinaciji, doda še piko na i.
Skratka, Zaveznika, najnovejši
izdelek režiserja Roberta Zemeckisa in scenarista Stevena Knighta, predstavlja
solidno popestritev vsakega večera v dvoje, saj bo nežnejši spol zagotovo kupil
s svojo romantičnostjo, fantje pa boste, upam si trditi, da tudi med solo
ogledom, uživali v njegovi vohunski misterioznosti.
Foto: IMDb
Foto: IMDb
Ni komentarjev:
Objavite komentar