četrtek, 18. januar 2018

Kidnap (2017)

Moja ocena: 2.5/5

Ugrabitev je bila posneta že konec leta 2014, a je nato sledilo kar nekaj zamikov datuma premiere. V filmu režiserja Luisa Prieta (verjetno nima nobene tesnejše povezave z znamenitim mojstrom fotografije Rodrigom Prietom) in scenarista Knata Gwaltneyja (ja, dejansko je zadevo spisal moški) glavno vlogo prevzame Halle Berry, nekdanje Bondovo dekle, ki kljub lani dopolnjenemu abrahamu še vedno premore nekaj atributov, zaradi katerih smo jo pred šestnajstimi leti lahko gledali ob boku (tudi dobesedno) Pierca Brosnana.
Problem pri Berryjevi je pravzaprav zgolj ta, da je za svoj lik predobra igralka. Dobršna mera patetike, ki se odraža skozi film, namreč odpade ravno na Karlo Dyson, ki se z odločnostjo zveri in nagonom matere odloči slediti ugrabiteljem svojega sina. Je mati s popolnimi belimi zobmi in dovršeno postavo, ki si kruh služi kot natakarica v lokalu s hitro prehrano, kajti ženske njenega kalibra se v življenju na drugačen način res ne znajdejo ... Tekom preganjanja ugrabiteljev večkrat potegne sila nelogične poteze, a to glede na psihično stanje, v katerem se lik znajde, lahko – sicer s težavo – še nekako spregledamo. Brez kritike pa nikakor ne moremo izpustiti posameznih izustkov, ki cinikom prav gotovo privabijo nasmeh na ustnice ("You took the wrong kid!").
Tudi sicer zasnova filma stoji na zelo zlizani podlagi, scenarij pa je kot švicarski sir; pa ne zaradi kvalitete, ampak zaradi lukenj. Film se začne z eno izmed kasnejših scen, na dveh mestih je pomoč in z njo razplet tako blizu (a na koncu tako daleč), zaključek, ko se tretji izmed ugrabiteljev s puško v rokah Dysonovi opravičuje in želi izpasti nedolžen, pa po nesmiselnosti poseka vse; dobimo namreč vtis, da so ustvarjalci s poceni finto želeli zgolj šokirati gledalce. Kar sledi, je hiter in površen epilog ("A police spokesman has confirmed the break-up of an overseas child abduction ring. Arrest have been made in Paris, New York, London and Dubai."), ostajajo pa nerazjasnjena vprašanja, kot je npr. to, zakaj so ugrabitelji izbrali ravno malega Frankija oz. kako to, da so poznali njegovo ime in ime njegove matere. Glede na kvaliteto scenarija sicer čudi, da mantre "Marco ... Polo" niso uporabili še v zaključku, ko Dysonova najde svojega sina ...
Vseeno Ugrabitev ponudi nekaj trenutkov filmskega užitka, suspenza, napetosti, na momente celo vznemirljive misterioznosti. Na začetku zgodbe nam ustvarjalci servirajo kar nekaj možnih ugrabiteljev, vse od pozne sodelavke do moža v parku. (Osebno se mi je zdelo, da je v ugrabitev nemara vpleteno "popolno dekle" Frankijevega očeta, ki se pač želi odkrižati motečega pastorka.) Predvsem začetek scen, ki se odvijajo v in okoli hiše ugrabiteljskega para nam navkljub nesmiselnemu početju Dysonove, katera v hišo vkoraka kar sama, pri gledalcu proži določene pozitivne emocije. Žal na koncu pravega dogovora oz. zadovoljivega razpleta nismo deležni.    
Ugrabitve torej glede na oceno in zapisano ne moremo ravno priporočati, je pa vseeno od časa do časa vredno pogledati kakšen slabši film. Če ne drugega zaradi tega, da znamo ceniti boljše. In če smo že omenili slabše filme, naj v zagovor aktualnega pripomnimo, da se ta uvršča v kategorijo "prvi (ali vsaj med prvimi) na vasi"; za kategorijo "so bad it's good" se pač jemlje preveč resno.    

                                                                          Foto: IMDb

Ni komentarjev:

Objavite komentar